fest och sjukhus!

Hej !!
hoppas ni har haft en bra helg. min helg har varit toppen på alla möjliga sätt och vis. Bästa helgen på länge va ?!

Fredagen ;
Blev lite fest med Andreas, finnen och nattis <3, det var väldigt trevligt.
det slutade med en lyckad utgång och en väldigt lyckad hemgång. Fick med oss finnen och nattis hem.
Blev lite översvämning inne i duschen så fick hänga mattan på tork.. Bara droppade om den ;)
Sen blev det lite natt mat och lite annat skojj.
Mitt i natten, eller tidig morgon så fick jag jätte ont i magen :( trodde att jag tagit för många av mina diarre tabletter. så jag tog en ipren och försökte sova. Lyckades dock inte sova så många timmar :(

Lördagen;
Vaknade väldigt tidigt, hade fortfarande ont. gjorde ont att stå och sitta och gå. Men ligga gick bra. fick även ont i magen när jag kissade. räknade hur många tabletter jag hade tagit och de var inte alls många så ja visste att ja inte tagit för många och bajerit fungerade bra..
Så jag misstänkte urinvägsinfektion.. så pratade med sjukvårdsrådgivningen 1177 och dom erbjöd mig en tid på jourcentralen men ja sa att ja kunde vänta eftersom hon även sa att i de flesta fall så gör man ingenting åt urinvägsinfektion.
Sen pratade ja med mamma och hon tyckte att ja skulle ta en tid iallafall. eftersom ja haft problem med urinvägarna flera ggr. Så ja fick en tid kl 15, de tog blod prov och urinprov. men allt var normalt.
Läkaren tyckte att en kirurg behövde titta på mig och skickade upp mig till akuten.
*efter att ha suttit i akutens väntrum i en och en halv timme så kom en sköterska med ett brev till mig som jag skulle ta med upp till gyn.*
Så josse och jag gick dit. Satt där i nästan 5 timmar innan jag fick träffa gyn läkaren.
Undersökningarna som hon gjorde dom gjorde så sjukt jävla ont :( så efter bara 2 min så säger hon till mig att jag blir kvar där, att jag inte får åka hem :(
sen tröck hon på någon knapp och då kom en sköterska in med massa tabletter som jag skulle ta..
för de gick inte undersöka mig så ont det gjorde..

Blev dropp efter det, fick ett eget rum och en säng att sova i.
mer smärtsstillande och folk som tog hand om mig hela tiden, sprang ut och in igenom mitt rum.
de som står mig nära blev oroliga :(
det var en lång natt kändes det som..

Söndag:
Jag somnade nog ganska hårt för när jag vaknade så stog de en burk med tabletter bredvid sängen. man tackar !! ;)
Sen kom en läkare till mig och ville göra om samma undersökning.

Jag fick åka hem denna dag iallafall, även fast dom ville behålla mig.

jag har vätska i buken, antqagligen blod från en cysta som spruckit :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0